آب لیمو حاوی یک پتانسیل ضد باکتریایی در برابر عوامل بیماری زا

اسهال یک دفع مایع بیش از سه بار در روز یا بدون خون یا مخاط در مدفوع است. اسهال یک بیماری است که می تواند باعث درد و مرگ شود.

اسهال ممکن است تقریباً به هر سنی و جهان وطنی حمله کند، لیمو شیرین برای سرماخوردگی اما بیماری های اسهالی شدید با میزان مرگ و میر بالا به ویژه در نوزادان و کودکان دیده می شود.

اسهال اغلب به نوزادان و کودکان حمله می کند. اگر درمان نشود، ممکن است منجر به کم آبی بدن شود که در نهایت ممکن است منجر به مرگ شود.

بروز بالای مرگ و میر نوزادان و کودکان به دلیل اسهال ماشین ظرفشویی ال جی ساخت کره نیاز به تشخیص دقیق تری دارد، بنابراین بررسی آنتی ژن مستقیم از مدفوع دارای حساسیت بالایی بین 70 تا 90 درصد است.

در اندونزی، بیماری اسهال هنوز یکی از مشکلات اصلی بهداشت عمومی است. 55 درصد از موارد اسهال در دوران کودکی رخ می دهد. بروز اسهال در کودکان زیر پنج سال 1.0-1.5 بار در سال است.

بسیاری از عوامل مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، سوء جذب، آلرژی‌ها و مسمومیت‌ها می‌توانند به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم باعث اسهال از طریق التهاب روده یا در کودکان، انتقال از طریق غذا و نوشیدنی‌های آلوده به آن عوامل بیماری‌زا شوند.

دومین علت شایع اسهال بعد از روتاویروس، عفونت ناشی لیست کالاهای مجاز برای صادرات به عراق از باکتری اشریشیا کلی است. اشریشیا کلی یک باکتری مشترک، پاتوژن روده ای و خارج روده ای است که می تواند باعث عفونت های مجاری ادراری، مننژیت و سپتی سمی شود.

علت اصلی اسهال عفونی در کشورهای در حال توسعه، انتروتوکسین اشریشیا کلی است.

تخمین زده می شود که این موجودات مسئول لیست کالاهای صادراتی ایران به قطر میلیون ها و صدها هزار مرگ، به ویژه کودکان خردسال هستند.

علیرغم کاهش قابل توجه مرگ و میر ناشی از اسهال حاد، عفونت های روده ای ناشی از انتروتوکسین اشریشیا کلی (ETEC) و سایر عوامل بیماری زا به طور جدایی ناپذیری با سوء تغذیه، توقف رشد و اختلال در رشد فکری مرتبط هستند.

استفاده نامناسب از آنتی بیوتیک ها می تواند باعث ایجاد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک هایی شود که داده شده است.

  • منابع:
    1. Lemon (Citrus limon) Juice Has Antibacterial Potential against Diarrhea-Causing Pathogen
  • تبلیغات: 
    1. به راحتی با گواهینامه رانندگی خود پاسپورت کانادا بگیرید
    2. پیدا شدن قدیمی ترین اره برقی در جنگل های آفریقا.
    3. دوربین مداربسته راز خیانت را فاش کرد
    4. راه رسیدن به سرمایه میلیاردی در عرض 1 سال با مدیریت 24 ساعته