فروش انبه امروز مشهد توسط کودکان کار متوقف شد

انبه امروز مشهد یک میوه هسته دار خوراکی است که توسط درخت گرمسیری تولید می شود. اعتقاد بر این است که بین شمال غربی میانمار، بنگلادش و شمال شرقی هند سرچشمه گرفته است.

از زمان‌های قدیم در آسیای جنوبی و جنوب شرقی کشت می‌شده است که منجر به تولید دو نوع ارقام مدرن انبه می‌شود: «نوع هندی» و «نوع آسیای جنوب شرقی».

گونه‌های دیگر از جنس Mangifera نیز میوه‌های خوراکی تولید می‌کنند که «انبه» نیز نامیده می‌شود، که اکثریت آن‌ها در منطقه بومیان مالزی یافت می‌شوند.

در سراسر جهان، صدها رقم انبه وجود دارد. بسته به رقم، میوه انبه از نظر اندازه، شکل، شیرینی، رنگ پوست و رنگ گوشت متفاوت است که ممکن است زرد کم رنگ، طلایی، سبز یا نارنجی باشد.

انبه میوه ملی هند، پاکستان و فیلیپین است، در حالی که درخت انبه درخت ملی بنگلادش است.

درختان انبه به ارتفاع 30 تا 40 متر (98 تا 131 فوت) با شعاع تاج 10 تا 15 متر (33 تا 49 فوت) رشد می کنند. درختان عمر طولانی دارند، زیرا برخی از نمونه ها پس از 300 سال هنوز میوه می دهند.

در خاک عمیق، ریشه ریشه تا عمق 6 متری (20 فوت) فرود می‌آید، با ریشه‌های تغذیه‌کننده فراوان و گسترده و ریشه‌های لنگر که عمیقاً در خاک نفوذ می‌کنند.

برگها همیشه سبز، متناوب، ساده، 15-35 سانتی متر (6-14 اینچ) طول و 6-16 سانتی متر (2+1⁄2-6+1⁄2 اینچ) پهن هستند. هنگامی که برگها جوان هستند نارنجی مایل به صورتی هستند که به سرعت به رنگ قرمز تیره و براق تغییر می کنند و سپس با بالغ شدن به سبز تیره تبدیل می شوند.

در طول سال، به احتمال زیاد حداقل یکی از شش گونه انبه که در زیر توضیح داده شده است را خواهید یافت. هر گونه طعم و بافت منحصر به فردی دارد، بنابراین انواع مختلف انبه را در مراحل مختلف رسیدگی و در زمان های مختلف سال امتحان کنید. شما خوشحال خواهید شد که انجام دادید!