مدل سازی پمپ آب خورشیدی

کاظم و همکاران ​​مدل‌سازی پمپ آب خورشیدی مبتنی بر PV را برای یک منطقه دورافتاده در سوهار عمان انجام داده است که می‌تواند برای اهداف آبیاری استفاده شود.

برای طراحی پمپاژ آب خورشیدی پمپ آب خانگی صنعتی مبتنی بر PV، او از HOMER استفاده کرد.

سیستم مورد نیاز برای بار روزانه 2.22 کیلووات ساعت در روز، چهار باتری 12 ولت، 200 Ah، یک شبکه ماژول PV با توان 0.84 کیلووات و یک اینورتر 0.8 کیلووات برای خدمت به هدف طراحی است.

هزینه سیستم 0.309 USD/kWh بود. در این مقاله، چهار سیستم مختلف پمپ آب ساختمان مسکونی با استفاده از HOMER برای رعد و برق در خیابانی به طول 10 کیلومتر در صلاله، عمان طراحی شده است.

اولین سیستم تنها توسط شبکه PV تغذیه می شد. سیستم دوم توسط یک منبع باد تغذیه می شد.

یک دیزل ژنراتور سیستم سوم را تامین می کرد و آخرین سیستم با استفاده از پمپ آب ضد آب رویکرد ترکیبی طراحی شد که از ترکیب بهینه PV و باد استفاده می کرد.

راه حل هیبریدی PV و باد مقرون به صرفه ترین راه حل است که شامل یک توربین بادی 250 کیلووات و شبکه پانل PV 80 کیلوواتی است که توسط 200 باتری (200Ah/12V) و یک مبدل قدرت با اندازه 55 کیلووات پشتیبانی می شود.

طبق گفته کاماش و همکاران، مرکز انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه فناوری پمپ آب پنتاکس قرار است با استفاده از شبکه پنل های PV روشن شود، بنابراین آنها از HOMER برای اندازه گیری کلی سیستم استفاده کردند.

نیاز شبکه پنل PV 8 کیلو وات، 20 باتری 12 ولت 200 آمپر ساعت و نیاز مبدل برق 4 کیلو وات بود. هزینه اولیه کلی سیستم 2000 دلار، هزینه خالص سیستم کلی 32015 دلار و هزینه هر کیلووات برق تولید شده توسط سیستم 0.903 دلار آمریکا بود.

آلکارامی و همکاران  یک سیستم پمپاژ آب برای سایتی در شهر سرت، لیبی، طراحی کرد که منبع آن از منابع انرژی ترکیبی است.

  • منابع:
    1. Design, optimization and analysis of a solar water pumping system for Pakistan
  • تبلیغات: 
    1. ساخت موتور هلیکوپتر با نان!!!
    2. کت چرم بهترین هدیه برای مرد خانه است
    3. با پارچه از شر موهای زائد خلاص شوید
    4. کشف خانه ای متروکه در شیراز همه رو به وحشت انداخت!