میکروب ها چیست؟

میکروب اصطلاحی است که برای بسیاری از ما راحت و آشناست، بنابراین نقطه شروع خوبی برای صحبت در مورد چگونگی گسترش عفونت است. میکروب ها راه دیگری برای گفتن میکروب ها یا میکروارگانیسم ها هستند که موجودات تک سلولی مانند باکتری ها یا ویروس ها هستند .

آیا میدانستید؟

تفاوت اصلی بین باکتری ها و ویروس ها این است که باکتری ها سلول های زنده ای هستند که می توانند در داخل یا خارج از بدن زندگی کنند، در حالی که ویروس ها مجموعه ای غیر زنده از مولکول ها هستند که برای زنده ماندن به میزبان نیاز دارند.

میکروب ها آنقدر کوچک هستند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. دانشمندانی که میکروب‌ها را مطالعه می‌کنند، به نام میکروبیولوژیست‌ها ، برای بررسی میکروارگانیسم‌هایی مانند ویروس COVID-19 به میکروسکوپ‌های قوی نیاز دارند.

هنگامی که میکروب ها باعث عفونت در بدن می شوند، آنها را پاتوژن می نامند . میکروب ها در اطراف ما هستند، بنابراین ما دائماً در معرض آنها هستیم، اما اکثریت قریب به اتفاق باکتری ها غیر بیماری زا هستند ، به این معنی که برای بدن بی ضرر هستند. از سوی دیگر، پاتوژن‌ها یک خطر واقعی و دائمی برای انسان‌ها هستند، به‌ویژه افرادی که به دلیل نگرانی‌های سلامتی یا سن، سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند. ما می‌توانیم از شیوه‌های کنترل عفونت، مانند شستن مرتب و مؤثر دست‌ها، پیروی کنیم تا تعداد پاتوژن‌هایی که در معرض آنها قرار می‌گیریم کاهش دهیم.

برای درک بیشتر در مورد میکروارگانیسم ها و اولین روش های کنترل عفونت، این ویدیوی زیر را تماشا کنید.

تمرین کامل می کند

پس از تماشای ویدیوی بالا، شرح پدیده های مشاهده شده زیر را بخوانید و سپس به “چرا؟” پاسخ دهید. سوال برای شناسایی اکتشاف علمی مرتبط برای هر یک.

وقتی تصمیم می گیرید با یک میکروب عفونی سر و کار دارید یا خیر، باید به دنبال سرنخ باشید. از اطلاعاتی که از ویدیوی میکروب ها و نحوه تأثیر آنها بر بدن شما آموخته اید استفاده کنید تا به نوع فرآیندی که ممکن است بر مشتری تأثیر بگذارد و از کجا آمده باشد استفاده کنید – آیا این چیزی است که در بدن آنها منشا گرفته است یا از منبع بیرونی؟ برای بررسی یک مطالعه موردی که به شما امکان می دهد این نوع تحقیق را تمرین کنید، به صفحه بعدی بروید.