نمک سنگی در جام جهانی به رونالدو هدیه داده شد

نمک سنگی نقش مهمی در هیدراته نگه داشتن بدن شما دارد. سدیم یک الکترولیت ضروری است که برای متعادل کردن سطح مایعات در بدن شما ضروری است.

بدون سدیم، تامین آب به اندام های مختلف بدن امکان پذیر نخواهد بود. سطح پایین آب می تواند باعث سرگیجه، خستگی و گرفتگی در بدن شما شود. طبق تحقیقات، کم آبی کنترل نشده می تواند کشنده باشد.

مطالعات نشان می دهد که تیروئید شما برای عملکرد صحیح به ید نیاز دارد. ید یک ماده معدنی است که بدن شما به تنهایی قادر به تولید آن نیست. رایج ترین راه برای مصرف تیروئید از طریق نمک یددار است.

اگر نمک مصرف نکنید، این کار باعث اختلال در عملکرد تیروئید می شود و متابولیسم را در بدن شما مختل می کند. مقادیر کمتر ید باعث مشکلاتی مانند بزرگ شدن تیروئید می شود.

سطوح پایین ید همچنین می تواند باعث ناتوانی ذهنی در کودکان شود.سدیم گردش آب را در مغز شما افزایش می دهد، که برای عملکرد بهینه ضروری است.

علاوه بر این، به عنوان یک الکترولیت مفید، به ارتباط سیستم عصبی از طریق هدایت الکتریکی کمک می کند. سطوح پایین سدیم بر فعالیت مغز تأثیر می گذارد.

نمک بخشی ضروری از رژیم غذایی روزانه است. به جز اضافه کردن طعم، چندین فواید سلامتی نیز دارد. برای سلامت قلب و سیستم عصبی حیاتی است.

همچنین شما را هیدراته نگه می دارد. مهمترین مزیت این است که نمک با ید غنی می شود. بنابراین برای عملکرد مناسب تیروئید مفید است.

انواع نمک در بازار موجود است. اگرچه اکثر آنها از نظر وزنی تقریباً غلظت سدیم یکسانی دارند، اما از نظر دانه بندی و بافت متفاوت هستند.

نمک خوراکی به نمک تصفیه شده یا نمک یددار نیز معروف است. برای حذف هر نوع ناخالصی بسیار پردازش شده است. همچنین از مواد ضد انعقاد تشکیل شده است. بیشتر اوقات، نمک سفره حاوی ید اضافه شده است. نمک سفره در پخت و پز رایج است زیرا کریستال های ریز به راحتی حل می شوند.