چای خشک دوغزال سنگ کلیه را دفع می کند

چای خشک دوغزال بعد از آب دومین نوشیدنی پرمصرف در جهان است. هند دومین تولید کننده چای در جهان است که حدود 80 درصد از کل چای تولید شده در هند توسط جمعیت داخلی مصرف می شود.

چای سیاه یکی از رایج ترین انواع چای است. این یک شکل حتی اکسید شده از چای نسبت به چای اولانگ، سبز یا سفید است.

به دلیل طعم قوی، جسورانه و ماندگاری طولانی آن محبوبیت زیادی دارد. قبل از اینکه چای در دوران باستان به عنوان یک نوشیدنی در نظر گرفته شود، مردم از آن برای اهداف دارویی استفاده می کردند.

به آرامی، به دلیل طعم و فوایدی که برای سلامتی ارائه می دهد، محبوب شد. از معروف ترین انواع چای سیاه می توان به آسام، دارجلینگ، کنیا، نیلگیری و نپال اشاره کرد.

چای سیاه منبع عالی آنتی اکسیدان است که نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد. چای سیاه و چای سبز فواید مشابهی دارند. اما دانشمندان صراحتاً به چای سیاه به دلیل فرآیند اکسیداسیون آن نگاه می کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید به آنچه این نوشیدنی ارائه می دهد نگاه کنیم.یک مطالعه آینده‌نگر روی نیم میلیون مصرف‌کننده چای در بریتانیا نشان داده است که مصرف بیشتر چای با کاهش نسبتاً کم خطر مرگ مرتبط است.

این مطالعه که توسط محققان NCI، بخشی از مؤسسه ملی بهداشت انجام شد، تجزیه و تحلیل گسترده و جامعی از مزایای بالقوه مرگ و میر نوشیدن چای سیاه است که رایج‌ترین نوع چای مصرف‌شده در بریتانیا است.

مطالعات گذشته که ارتباط متوسطی بین مصرف بیشتر چای و خطر مرگ کمتر پیدا کرده است، عمدتاً بر روی جمعیت آسیایی متمرکز شده است که معمولاً چای سبز می نوشند.

مطالعات روی چای سیاه نتایج متفاوتی به همراه داشته استدر مطالعه جدید، محققان دریافتند افرادی که دو یا چند فنجان چای در روز می‌نوشیدند نسبت به افرادی که چای نمی‌نوشیدند، 9 تا 13 درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی بودند.

مصرف بیشتر چای همچنین با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی، بیماری ایسکمیک قلبی و سکته همراه بود. این ارتباط بدون در نظر گرفتن دمای ترجیحی چای، افزودن شیر یا شکر، و تغییرات ژنتیکی موثر بر سرعت متابولیسم کافئین توسط افراد مشاهده شد.