پسری با خریدن زیره در بازار کرمان از دختر مورد علاقه اش خاستگاری کرد

دانه های زیره سبز زیره در بازار کرمان از گیاه دارویی ، بومی شرق مدیترانه تا جنوب آسیا و متعلق به خانواده و عضوی از خانواده جعفری به دست می آیند.

دانه های زیره مستطیلی و زرد مایل به خاکستری هستند. دانه‌های زیره از زمان‌های قدیم به‌صورت کامل و به‌صورت آسیاب‌شده به‌طور گسترده در چندین آشپزی از فرهنگ‌های غذایی مختلف استفاده می‌شوند.

در هند، دانه های زیره برای هزاران سال به عنوان یک ماده سنتی غذاهای بی شماری از جمله کورما و سوپ مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین ترکیبی از چندین ترکیب ادویه دیگر را تشکیل می دهد.

علاوه بر مصارف غذایی، در طب سنتی نیز کاربردهای فراوانی دارد. در سیستم پزشکی آیورودا در هند، دانه های زیره دارای ارزش دارویی بسیار زیادی هستند، به ویژه برای اختلالات گوارشی. آنها در اسهال مزمن و سوء هاضمه استفاده می شوند.

مردم معمولاً زیره را به صورت دانه های خشک کامل یا پودر آسیاب شده خریداری می کنند. این یک ماده معمولی در بسیاری از ترکیبات ادویه جات مانند پودر کاری است. زیره یک ادویه اصلی در بسیاری از فرهنگ های غذایی، به ویژه غذاهای مکزیکی، هندی، آفریقایی و آسیایی است.

گذشته از این، زیره سال‌ها در بسیاری از نقاط جهان از جمله آسیای جنوب شرقی و ایران نقش دارویی داشته است.

علاقه مردم به زیره سبز اخیراً افزایش یافته است، زیرا تحقیقات جدیدتری برای حمایت از برخی از مزایای سلامتی ادعایی آن آغاز شده است.

در این مقاله، فواید و خطرات بالقوه زیره را برای سلامتی و همچنین نحوه افزودن این ادویه محبوب به رژیم غذایی توضیح می دهیم.

زیره ممکن است برای افرادی که سعی در مدیریت وزن بدن خود دارند مفید باشد. یک مطالعه در سال 2015 که شامل بزرگسالان دارای اضافه وزن بود، اثرات کاهش وزن زیره را با داروهای کاهش وزن و دارونما مقایسه کرد.

پس از 8 هفته، محققان دریافتند که هم گروه زیره سبز و هم گروه دارویی کاهش وزن مقادیر قابل توجهی از وزن خود را از دست دادند. افراد گروه زیره نیز کاهش سطح انسولین را تجربه کردند.

مطالعه دیگری در سال 2014 نشان داد که زنان مبتلا به اضافه وزن و چاقی که به مدت 3 ماه هر روز 3 گرم (گرم) پودر زیره را در ماست مصرف می کردند، کاهش قابل توجهی در وزن بدن، اندازه دور کمر و چربی بدن داشتند.