پسرک دستفروش با فروش پیاز سفید در بازار تهران برای خواهرش دمپایی خرید

پیاز سفید در بازار تهران نباید حیف و میل شود. آن و غذاهای همراه آن (سالادها و غیره) باید فوراً مصرف شود.در هوا ویتامین ها و سایر مواد مغذی خود را بسیار سریعتر از سایر پیازها زرد، بنفش و غیره از دست می دهد.

از مضرات پیاز سفید می توان به این واقعیت اشاره کرد که نمی توان آن را به اندازه سایر انواع دیگر نگهداری کرد: تحت تأثیر آفات قرار می گیرد، نرم می شود و سریعتر پوسیده می شود.

این امر عدم محبوبیت آن را توضیح می دهد: هر باغبانی که برای خود یا برای فروش پیاز پرورش می دهد، بیشتر پیاز زرد را انتخاب می کند که در برابر آفات و حمل و نقل مقاوم است.

بسیاری از زنان خانه دار به خوبی از پیاز سفید صحبت می کنند، آنها می گویند که آنها نرم و آبدار هستند، اما در عین حال باید اول از همه آنها را بخورند – حتی قبل از سال نو همیشه نمی توان آنها را نجات داد.

خواص درمانی پیاز سفید در درمان بسیاری از بیماری ها و همچنین در زیبایی شناسی استفاده می شود: همانطور که قبلا ذکر شد، طعم و بوی آن به اندازه پیاز زرد تیز و سوزاننده نیست.

در عین حال، ترکیب پیاز سفید تفاوت زیادی با ترکیب انواع دیگر آن ندارد و به عوامل مختلفی بستگی دارد: زمان سال. منطقه ای که در آن رشد کرده و شرایط رشد.

پرهای پیاز سفید سبز نه تنها حاوی مقدار زیادی ویتامین C، بلکه مقدار زیادی کاروتن نیز هستند، بنابراین داروی خوبی برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها است: عملکرد روده را بهبود می بخشد، ترشح معده را افزایش می دهد.

برای کم اشتهایی و تمایل به سرماخوردگی مکرر مفید است. دانشمندان آب پیاز سفید را یک آنتی بیوتیک طبیعی می نامند: حاوی مواد فعال زیادی است – فیتونسیدها که میکروب ها را از بین می برند و از بدن در برابر انواع عفونت ها محافظت می کنند.

از پودر پیاز سفید و آب آن می توان برای درمان آبسه، جای جوش و حتی زخم های چرکین نیز استفاده کرد.