چسب سیلیکون سیستا موجب آلزایمر پسری در آلمان شد

چسب سیلیکون سیستا شکل مایعی از چسب است که معمولاً در پروژه‌های اساسی خانگی مانند درزبندی ترک‌ها و تعمیر لوازم خانگی استفاده می‌شود. این می تواند پیوندهای قوی بین موادی مانند فلز، شیشه، سرامیک و پلاستیک ایجاد کند.

این درزگیر بادوام است و می تواند در برابر حرارت پایین و بالا مقاومت کند. همچنین در برابر عوامل جوی، مواد شیمیایی و رطوبت مقاوم است. در نتیجه، گزینه ای عالی برای آب بندی اقلامی است که در معرض شرایط آب و هوایی شدید قرار دارند.

RTV-1 آماده استفاده عرضه شده است. پس از اعمال، یک عامل تثبیت کننده در سیلیکون به سرعت شروع به واکنش با رطوبت موجود در هوا می کند و بیرون را خشک می کند. چندین نوع مختلف از عوامل اتصال متقابل استفاده می شود.

برخی از آنها در هنگام گیرش مقدار کمی اسید استیک، آمین یا الکل از خود ترشح می کنند، در حالی که برخی دیگر بی بو هستند. سیلیکون های RTV-1 به دلیل سهولت استفاده، چسبندگی خوب و پایداری در دماهای بالا ارزشمند هستند.

کاربردهای معمولی شامل استفاده به عنوان درزگیر، چسب اتصال و پوشش است. تصویر زیر RTV-1 را نشان می دهد که به عنوان درزگیر استفاده می شود:RTV-2 دارای دو قسمت است که باید درست قبل از استفاده مخلوط شوند.

پس از مخلوط شدن سریعتر از RTV-1 درمان می شود. RTV-2 در طیف وسیع تری از محصولات با خواص مکانیکی برجسته در طیف وسیعی از دماها عرضه می شود. RTV-2 که با تراکم عمل می کند، ارزان تر از RTV-2 پخت شده با کاتالیزور پلاتین است.

سیلیکون پخته شده با پلاتین هیچ محصول جانبی ایجاد نمی کند، که برای برخی از کاربردها مهم است. برخی از کاربردهای بی شمار RTV-2 شامل پرینت سه بعدی، پوشش ها و قالب ها است.