سنگ عقیق سلیمانی خام در دستان ملکه الیزابت ربوده شد

از اسکنه و چکش برای شکستن سنگ عقیق سلیمانی خام استفاده کنید. اگر لبه های صاف می خواهید، سنگ را نزد جواهرفروشی که اره الماس دارد ببرید و از او بخواهید آن را از وسط نصف کند.

سنگ را از نظر شفافیت بررسی کنید. عقیق در طیف گسترده ای از رنگ ها از جمله قرمز، آبی، سفید، نارنجی، صورتی، قهوه ای، سبز، زرد، خاکستری، بنفش و سیاه وجود دارد.

برخی از عقیق ها چند رنگ هستند. هر رنگی که باشد، اکثر عقیق ها تا حدی شفاف هستند. از چراغ قوه برای نور پس زمینه سنگ استفاده کنید و لبه های نیمه شفاف را تشخیص دهید.

بسیاری از سنگ ها شبیه عقیق هستند اما اینطور نیستند. به عنوان مثال، جاسپر و سنگ چخماق با عقیق ارتباط نزدیکی دارند، اما مات هستند و شفاف نیستند.

به دنبال نوار یا لایه هایی با رنگ های مختلف باشید که تقریباً موازی کناره های حفره هستند. عقیق ریبند دارای نوارهای سفید متناوب با خطوط مستقیم سیاه، قهوه ای یا قرمز در مقطع است.

این اونیکس است. نوارهای دایره ای متحدالمرکز با رنگ های مختلف نشان دهنده عقیق حلقه ای یا چشمی است. اکثر عقیق ها دارای نوعی نوار هستند، اما استثناهایی مانند عقیق خزه ای وجود دارد.

عقیق خزه نواری ندارد اما هنوز عقیق نامیده می شود زیرا بیش از یک رنگ دارد.بیشتر عقیق دارای رنگ ها و نقش های غیر قابل توجهی است.

با این حال، عقیق یک ماده متخلخل است که به راحتی رنگ را می پذیرد. بیشتر عقیق های رنگارنگ دیدنی که در تجارت سنگ های قیمتی فروخته می شود رنگ شده اند. به ندرت الگوهای رنگی عقیق صحنه های چشم انداز جالبی را تشکیل می دهند. اینها توسط کلکسیونرها دنبال می شوند.