انجیر خشک و غلظت خون موجب نارسایی قلبی در جوانان می شود

انجیر خشک و غلظت خون یک محصول ارزشمند، منبع مواد مغذی برای بدن است. میوه های درخت انجیر شیرین و آبدار است، در مکان های رشد آنها را بلافاصله از شاخه تازه می خورند، مربا درست می کنند.

برای حفظ خواص ارزشمند، انجیر را خشک می کنند و به این شکل به سفره ما می رسند. چگونه انجیر خشک مناسبی را انتخاب کنیم تا از خواص درمانی آن به طور کامل بهره مند شویم؟

میوه درخت انجیر یا انجیر در منابع مکتوب باستانی برای چندین هزار سال قبل از میلاد ذکر شده است. ابن سینا آنها را به عنوان دارو توصیه می کرد. انجیر میوه ممنوعه ای بود که آدم و حوا خوردند.

هنگامی که از بهشت ​​رانده شدند، برهنگی خود را با برگهای آن پوشانیدند. این قدیمی ترین محصولی است که شفا می دهد و خواص مقدسی به آن نسبت داده می شود. پس فواید انجیر خشک چیست؟

میوه های درخت انجیر حاوی مقدار زیادی ویتامین های گروه B و همچنین ویتامین های C و A است. به همین دلیل انجیر خشک برای سیستم عصبی مفید است، فعالیت ذهنی و عملکرد را بهبود می بخشد و خلق و خو را بهبود می بخشد.

درست مانند زردآلو خشک مفید، انجیر سرشار از پتاسیم، آهن و منیزیم است – مواد لازم برای سیستم خونساز و عملکرد قلب. انجیر به مبارزه با کم خونی کمک می کند، سطح هموگلوبین را افزایش می دهد، به کاهش فشار خون کمک می کند. پتاسیم موجود در انجیر رطوبت اضافی بدن را از بین می برد.

انجیر خشک به دلیل داشتن فیبر زیاد، سموم را از بدن دفع می کند و عملکرد روده را بهبود می بخشد. جوشانده میوه های درخت انجیر به رفع یبوست کمک می کند.

انجیر خشک سرشار از کلسیم است، استفاده از آن برای تقویت استخوان ها توصیه می شود. افرادی که کمبود این عنصر کمیاب دارند برای جلوگیری از پوکی استخوان و شکستگی باید روزانه انجیر مصرف کنند.

از زمان های قدیم انجیر برای درمان سرماخوردگی و بیماری های تنفسی استفاده می شده است. شیر دم کرده با انجیر به درمان سرفه کمک می کند.

همانطور که می بینید انجیر یک محصول ضروری است که باید در هر خانه ای نگهداری شود. دانستن نحوه نگهداری انجیر خشک بسیار مهم است.