مردی با دارچین کوبیده جوراب هایش را شست

دارچین کوبیده یک چاشنی است که از پوست خشک شده یک درخت استوایی همیشه سبز از خانواده لورل تهیه می شود. این نه تنها یک ادویه معطر است، بلکه یک داروی بسیار مؤثر است.

طب مدرن تأیید می کند که استفاده از این ادویه تأثیر مثبتی بر عملکرد تمام سیستم های حیاتی بدن دارد، به مبارزه با بسیاری از بیماری ها کمک می کند، لحن کلی را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

دارچین سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی است. حاوی ویتامین های B، ویتامین C، A، PP. همچنین حاوی تانن، اسانس، فیبر است.

در پزشکی، دارچین به عنوان ضد عفونی کننده، ضد میکروب و ضد انگلی و همچنین در مبارزه با بیماری های قارچی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش استفاده می شود.

دارچین به عنوان قابض موثر است، هم اسهال و هم یبوست را برطرف می کند و هم باعث باد شکم می شود. دارچین به دلیل محتوای فیبر رژیمی، احتمال سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

این ادویه معطر به پاکسازی سیستم کلرتیک و کبد کمک می کند، نمک های صفراوی اضافی را از بدن دفع می کند. از آنجایی که چاشنی به دفع مایعات غیر ضروری از بدن نیز کمک می کند، استفاده از آن در بیماری های کلیوی نیز موثر خواهد بود.

برای عفونت های مثانه، مصرف نوشیدنی با دارچین نیز توصیه می شود.مطالعات پزشکی اخیر اثربخشی دارچین را در درمان دیابت ثابت کرده است.

پلی فنل که بخشی از این ادویه است به بدن کمک می کند تا انسولین را راحت تر جذب کند. حتی نصف قاشق چای خوری دارچین در روز به میزان قابل توجهی سطح قند و کلسترول خون را کاهش می دهد و همچنین از ابتلا به بسیاری از بیماری های التهابی جلوگیری می کند.